גם בפייסבוק

במפגש רחב ושת"פ חגיגי פתחנו את שנה"ל בהתפתחות מקצועית לפורום מפקח ומנהליו בחינוך המיוחד במחוז חיפה. במפגש נכחו גב' דוברת עיני המפקחת על החינוך המיוחד וגב' אירית גרינברג מנהלת מרכז פסג"ה ק. מוצקין. המפגש מאפיין את השותפות וההוויה של הפורום כחברי קהילה לומדת, חוקרת, מתעדכנת ויוצרת. מידי שנה, מעלים סוגיה חינוכית חדשה על סדר היום, המקרינה על עשיות חינוכיות, יוזמות, הצלחות ופותחת צוהר להיכרות אקדמית במגוון זוויות נוספות עם מיטב המומחים והמרצים בנושאים עדכניים כולל מפגש עמיתים, כאמור "התוכן כשלעצמו, אינו המהות, אם חסר הוא תוחלת ונעדר משמעות". המנהלים היו שותפים להרצאה בנושא אסטרטגיות לפיתוח מוטיבציה והנעת מנהלים – חשיבה יצירתית בארגונים מפי רן שמשוני מנכ"ל פסיפס הטוען כי החשיבה היצירתית טבועה בנו עמוק בפנים אז אם זה כל כך פשוט ואינטואיטיבי, למה אנחנו שוב ושוב נוקטים באותן גישות ודרכי חשיבה ומצפים להגיע לתוצאה טובה יותר? נקודת ההנחה שממנה יצא היו דברי אלברט אינשטיין: "אי שפיות זה לעשות אותו דבר פעם אחר פעם ולצפות לתוצאה אחרת". מוטיבציה אינה תוצר מולד, היא תוצר המושפע מגורמים פנימיים וחיצוניים. לכולנו ללא יוצא מן הכלל, יש "הרכב מוטיבציוני אישי" המורכב מ- 3-4 גורמים מרכזיים המניעים אותנו בחיי היום יום, בעבודה, בלימודים, במשפחה, בחיי ההורות, בבית ובכלל. על מנת לקדם מוטיבציה אישית עלינו לאתר תחילה את אותם גורמים מניעים ובמקביל לאתר את החסמים האישיים שלנו. איתור גורמים מניעים מתגלה תמיד כמעניין ומסביר באופן רטרואקטיבי התנהגויות שונות שלנו, קבלת החלטות משמעותיות, התמדה או אי התמדה במסגרות עבודה כאלה ואחרות והגשמת יעדים ומטרות או ויתור. ברגע שבו נדע לעמוד על הגורמים והחסמים המניעים אותנו נוכל לרענן דפוסי פעולה ולהגדיר יעדים באופן מותאם. סביר להניח שבמידה זו או אחרת כולנו מחפשים את המוטיבציה לעשות את מה שאנחנו חולמים עליו, לעשות את מה שאנחנו מצפים מעצמנו ונדמה שתמיד קל יותר לסייע למישהו אחר לעורר מוטיבציה מאשר לעורר את עצמנו. ויחד עם זאת, היכרות עצמית ואיתור הגורמים המניעים יכולה להיות צעד משמעותי ודרמטי בדרך להצלחה מקצועית ואישית.

בהמשך העבירה המפקחת גב' דוברת עיני שיעור בלמידה משמעותית דרך הציר המארגן למידת עמיתים בו שזרה דרך במנהיגות פדגוגית המובילה הוראה ולמידה משמעותיות. פתיח לקורס במסגרתו יתנסו מנהלי החינוך המיוחד בלמידה משמעותית מעמיתיהם – בי"ס "קשתות" ידגים למנהלים כיצד ניתן לפתח "חשיבה חברתית" בקרב לומדים שכישוריהם החברתיים לקויים.

בי"ס "תום גן שמואל" יבהיר עד כמה חשוב להכיר את הנרטיב האישי של כל לומד במטרה לבצע הוראה-למידה מותאמת שתאפשר למידה משמעותית ובי"ס "הנריאטה סאלד" ידגים למנהלים כיצד להוביל ללמידה המקדמת השתלבות בשותפות מיטבית בקהילה. כל זאת במטרה לעורר מנהלים מורים ותלמידים לשאלות, ליצור ידע ולמידה עצמית, לעודד צמיחה אישית ומעורבות חברתית ולקדם למידה רלונטית אותנטית חוויתית ואחרת.

לצפייה בגלריית התמונות – לחצו כאן

כניסה למערכת